Case Study

Jak stworzyliśmy stronę łączącą konwersję sprzedaży z nowym wizerunkiem topowego narzędzia do monitorowania sieci.

Klient

Newspoint specjalizuje się w kompleksowych usługach związanych z badaniami mediów i analityką danych, jak monitoring internetu, social media, monitoring prasy, marek, radia, telewizji oraz firm. Narzędzie monitoringu mediów jest idealne dla marketerów i PR-owców z sektora prywatnego, ​​specjalistów ds. rozwoju marki, zarządzania kryzysowego, HR oraz różnorodnych podmiotów publicznych, w tym: administracji samorządowej, urzędów centralnych, fundacji, stowarzyszeń i agencji wykonawczych. Dane Newspoint są również doskonałym uzupełnieniem badań rynkowych.

O projekcie

Nowa strona internetowa Newspoint, dzięki udoskonalonemu User Experience, pozwala marce na uzyskiwanie lepszych wyników sprzedaży narzędzia.

Przez efektywniejszą komunikację tego, czym jest Newspoint i co narzędzie oferuje (w szczególności dla kluczowych klientów, takich jak marketerzy i profesjonaliści PR), nowa strona skuteczniej konwertuje odwiedzających ją użytkowników w nowych klientów.

Branża

Global media monitoring

Platformy

Nowy design = nowa funkcjonalność

Newspoint postanowił przeprojektować swoją witrynę www.newspoint.pl tak, aby była bardziej intuicyjna dla użytkownika i tym samym umożliwiała generowanie większej liczby leadów, lepsze pozycjonowanie i optymalizację pod wyszukiwarki (w tym intuicyjność strony).

Jako wspólne cele postawiliśmy sobie:

  • uzyskanie większej przejrzystości strony;
  • wzrost liczby pozyskiwanych leadów (SEO);
  • konwertowanie leadów (optymalizacja strony i ścieżki klienta);
  • zachęcenie użytkownika do głębszej eksploracji serwisu;
  • podpięcie bloga do całości serwisu Newspoint, tak aby stał się jego integralną częścią.

Nasze działania skupione były na ścieżce użytkownika, począwszy od wejścia na stronę po kliknięcie w przycisk rejestracji. Dodatkową korzyścią wprowadzenia bloga jest zbieranie ruchu organicznego z sieci i zamiana go na ruch sprzedażowy, w taki sposób, aby odbiorcy treści płynnie przechodzili z bloga do stron ofertowych, a następnie wypróbowali narzędzie w praktyce podczas okresu próbnego.

Blog i baza wiedzy = wartość dodana dla użytkowników

Po warsztatach z klientem wspólnie uznaliśmy, że blog jest integralną częścią nowej strony.
Na blogu znajdują się wartościowe materiały, takie jak autorskie poradniki, raporty oraz instruktażowe nagrania wideo. Wpisy obejmują konkretne przykłady, m.in. jak używać narzędzi do monitorowania marki czy produktu, a także w jaki sposób przy wykorzystaniu monitoringu mediów generować dodatkowe korzyści dla firmy. Blog zyskał również zupełnie nową nawigację.
Co więcej przeprojektowana została zakładka baza wiedzy, w której poza autorskimi materiałami z zakresu zagadnień o monitoringu mediów znajdują się również wywiady, publikacje i tematyczne infografiki.

Wyzwanie

Głównym wyzwaniem było ułożenie spójnej narracji sprzedażowej, która będzie zrozumiała dla potencjalnego klienta i zachęci go do wypróbowania narzędzia do monitorowania mediów.

Serwis zaprojektowany na podstawie spójnej narracji powinien adresować cele użytkownika na każdym etapie lejka sprzedażowego:

  • począwszy od etapu świadomości – wyjaśnienie, czym jest narzędzie i jaka jest jego ogólna wartość,
  • przez etap rozważań – zaprezentowanie przejrzystej i atrakcyjnej funkcjonalności oraz oferty abonamentowej,
  • aż po etap decyzji – atrakcyjne, przekonujące i zrozumiałe wezwanie do działania.

Zawartość strony = najważniejszy aspekt

Podstawowym wyzwaniem było przyjęcie perspektywy użytkownika. Podczas warsztatów wspólnie z Newspoint zdefiniowaliśmy korzyści wypływające z produktu dla potencjalnych odbiorców narzędzia do monitorowania mediów.

Na warsztatach za kluczowe uznaliśmy zdefiniowanie najważniejszych korzyści biznesowych pod kątem wykorzystywania narzędzia przez różnych klientów w wielu działaniach biznesowych i podzielenie tych korzyści na produkty/usługi.

Wcześniejsza komunikacja na stronie skupiała się na szybkości działania narzędzia oraz algorytmie, który błyskawicznie analizuje wpisy w internecie. Dla użytkownika nie był to jedyny ani najważniejszy aspekt przekonujący do zakupu.

Dla klientów Newspoint priorytetowe jest:

  • szybkie zbieranie opinii o swoim produkcie na wczesnym etapie jego wprowadzania;
  • możliwość rozwijania go we właściwym kierunku;
  • szybkość indeksowania danych (minimalizacja opóźnień);
  • jak największe pokrycie źródeł danych;
  • trafność wyszukiwań (konteksty);
  • filtry anty-spam;
  • dostęp do danych archiwalnych;
  • bogate funkcjonalności panelu.

Narzędzie Newspoint jest do tego idealne. Istotne stało się przedstawienie tej funkcji z perspektywy użytkownika, tak, aby w jasny i zrozumiały sposób była ona widoczna na stronie i w prezentowanej ofercie.

Intuicyjna nawigacja

Na nowej stronie architektura informacji została zwrócona głównie na generowanie i konwertowanie leadów. Skierowaliśmy całą ścieżkę przepływu użytkownika modułu sprzedaży do strony z cennikiem. Dodaliśmy więcej CTA (wezwanie do działania). Skupiliśmy się na zachęceniu do wypróbowania narzędzia za darmo. Obecnie cała strona jasno prowadzi klienta przez zaprojektowaną przez nas ścieżkę wprost do podjęcia przez niego decyzji zakupowej.

Wcześniej na stronie Newspoint.pl brakowało ścieżki użytkownika związanej z generowaniem leadów, dlatego naszym głównym celem było doprowadzenie odwiedzającego do wypróbowania narzędzia bezpłatnie, jako elementu konwersji sprzedaży.

Development

Nowa strona została stworzona od podstaw. Wykorzystaliśmy w niej wzbogaconą kolorystykę ze świeżymi kolorami, zaprojektowaliśmy całkowicie nowy układ oraz unowocześniliśmy design.

Do stworzenia witryny użyty został WordPress – system zarządzania treścią, zaprojektowany głównie do obsługi blogów. Daje on możliwość samodzielnej edycji danych z panelu, dzięki czemu Newspoint może we własnym zakresie dodawać nowe teksty, zdjęcia czy linki.
Na nowej odsłonie strony ponownie pokazaliśmy usługi, które oferuje Newspoint.

Stworzone zostały zakładki: Usługi, Funkcje, Baza Wiedzy, Cennik oraz Blog.
Dodatkowo w stopce zawarliśmy podstrony, takie jak słownik monitoringu, baza wiedzy, oferty pracy i FAQ (często zadawane pytania), tak, aby jeszcze dokładniej wyjaśnić potencjalnemu klientowi ideę kompleksowego monitoringu mediów Newspoint i jego użyteczności w prowadzeniu biznesów.

Serwis jest przygotowany pod różne wersje językowe, co daje klientowi możliwość stworzenia innych wersji językowych bez konieczności udziału w tych zmianach programistów.

Finalne efekty współpracy

Zadaliśmy kilka pytań Newspoint.pl po wprowadzeniu strony na rynek.

GoodC:

Jaki był dla Was główny cel współpracy?

Newspoint:

Nowy serwis miał być jeszcze bardziej transakcyjny niż dotychczas, nowoczesny, szybki, łatwiejszy w obsłudze, responsywny, lepiej pokazujący całą naszą bogatą ofertę. Chcieliśmy też dostępnego w poddomenie bloga dołączyć do głównej ścieżki serwisu WWW. Kluczowe były dla nas przeprowadzone wcześniej audyty oraz głosy ekspertów SEO.

GoodC:

Czy ten cel został osiągnięty?

Robert Sadowski, Digital Marketing Manager Newspoint:

Tak. Już tzw. first look pokazuje, że wskoczyliśmy na wyższy poziom. Wiadomo, gdzie jest oferta, a gdzie są funkcjonalności naszego narzędzia do monitorowania marki. Ścieżka zakupowa pod kątem zwiększenia łatwości zakupów przez klienta została zoptymalizowana. Łatwiej zapoznać się z tematycznymi poradnikami, raportami czy nagraniami z webinarów, które często organizujemy. Szybciej też można dostać się do samego bloga, na którym publikujemy mnóstwo interesujących artykułów, relacji, podsumowań eventów, zaproszeń na partnerskie konferencje oraz branżowe wydarzenia czy nowinki ze świata PR, komunikacji, digital marketingu i monitoringu mediów. Z punktu widzenia samego SEO zyskaliśmy kilkanaście tysięcy linków wewnętrznych. A to dopiero początek zalet.

Robert Stalmach, CEO Newspoint:

Dotychczas strona internetowa Newspoint pełniła funkcję bardziej informacyjną niż transakcyjną. Była profesjonalną wizytówką firmy w internecie, ale sprzedaż odbywała się w sposób tradycyjny – poprzez bezpośredni kontakt z klientem. Nowa strona internetowa Newspoint pozwala na automatyzację tego procesu – daje pełną funkcjonalność transakcji online, możliwość założenia darmowego testu i realizacji płatności bez jakiejkolwiek potrzeby kontaktu z działem obsługi klienta. Potrzebę automatyzacji modelu sprzedaży zgłaszali klienci Newspoint, którzy w czasach pracy zdalnej chcą mieć możliwość uzyskiwania dostępu do naszej aplikacji anytime, anywhere – z każdego zakątka ziemi o dowolnej porze.

Nowa wersja serwisu została przygotowana zgodnie z najlepszymi praktykami SEO. Skutkiem tego już w pierwszych dniach od produkcyjnego wdrożenia nowej wersji widoczność serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania uległa znaczącej poprawie. Liczba słów kluczowych błyskawicznie wzrosła z 345 do 405, natomiast kolejne tygodnie przyniosły przeszło dwukrotny wzrost widoczności. Aktualnie serwis wyświetla się na łączną liczbę 730 słów.

Konrad Łęcki

Head of SEO w Agencji Whites