Cele kampanii "Weź to na warsztat"


Cel strategiczny:

  • zwiększanie rozpoznawalności marek i produktów Grupy Topex

Cele taktyczne:

  • zwiększenie widoczności serwisu grupatopex.com w Google 
  • zwiększenie ilości użytkowników oraz sesji w serwisie grupatopex.pl
  • zwiększenie sprzedaży produktów  marek należących do Grupy Topex w serwisach partnerów handlowych (Allegro, Ceneo)

Zakres działań zespołu Grupy Topex i Grupy Digitalowej Whites

  • strategia digital marketingu obejmująca kanały SEO, SEM i content marketing
  • koncepcja “Weź to na warsztat” kampanii promującej marki Grupy Topex i odsyłającej do stron dystrybutorów na Allegro i Ceneo
  • strategia i realizacja działań SEO
  • strategia i działania content marketingowe
  • performance marketing (SEM) w wyszukiwarce Google
  • development platformy contentowej (GoodC.pl z Grupy Digitalowej Whites)
  • wdrożenie rozwiązań marketing automation (Vecton.pl z Grupy Digitalowej Whites)

Grupa docelowa

Użytkownicy zainteresowani majsterkowaniem, pracami w domu i ogrodzie, fani motoryzacji, którzy lubią samodzielnie zajmować się samochodem lub motocyklem.

Dla tak sprecyzowanej grupy tworzymy treści skupione wokół DIY, majsterkowania, ogrodnictwa i naprawy auta ukierunkowane na inspirowanie do działania z użyciem narzędzi marek należących do Grupy Topex.

Działania SEO i Content Marketing

Strategia digital marketingowa w projekcie Weź to na warsztat” oparta jest o budowanie świadomości marki i produktów Grupy Topex poprzez trafianie do segmentu odbiorców zainteresowanych naprawami lub potrzebujących narzędzi. Sposobem na to jest SEO oraz content marketing, który trafia do odbiorców w momencie, w którym są najbardziej zainteresowani tematem – czyli szukają rozwiązań, porady lub konkretnego produktu.

Celem działań marketingowych jest sprzedaż. Dlatego tak przemyślana strategia zakłada działania na wszystkich etapach lejka zakupowego. Przez budowanie świadomości, po zainteresowanie tematem, odesłanie do katalogu produktów, aż po remarketing produktów w płatnych kampaniach i domykanie sprzedaży. 

Jak działa digital marketing w SEO?

#1 Odpowiadanie na potrzeby użytkowników

Eksperckie treści poradnikowe, w których opisujemy JAK coś zrobić najlepiej” i dobrze zoptymalizowana pod SEO platforma contentowa są miejscem, do którego stale trafiają nowi użytkownicy, czyli nowi potencjalni klienci. Taki użytkownik w Google wpisuje frazy „jak skosić trawnik”. Nie ma tu jeszcze intencji zakupowej – jest raczej potrzeba wiedzy i edukacji.

#2 Budowanie świadomości

Treści, w których radzimy, jakich użyć narzędzi i promujemy konkretne marki klienta to kolejny etap. Tutaj dokładniej opisujemy sposoby i jest to moment, w którym odsyłamy zainteresowanych do produktów na stronach partnerów handlowych Grupy Topex. Użytkownik w Google wpisuje konkretne frazy „kosiarka spalinowa czy elektryczna” i oczekuje dobrego rozwiązania, porady specjalisty, któremu zaufa.

#3 Rozważny wybór produktów

Użytkownik, który zdobył wiedzę, jest gotowy wybrać konkretny model lub produkt. To najlepszy moment, żeby podpowiedzieć mu katalog, detale techniczne, zdjęcia produktów lub porównanie z innymi. Wyszukiwane frazy sugerują już intencję zakupową np. „Kosiarka elektryczna Verto”. Na takie frazy Google podpowiada produkty i sklepy, o wiele rzadziej artykuły. 

#4 Sprzedaż i lojalizacja

Użytkownik, który przejrzał katalog, często jeszcze zastanawia się nad zakupem. Wtedy kampania płatna lub działania marketing automation są w stanie precyzyjnie podpowiedzieć konkretne produkty i skłonić do zakupu. Tych narzędzi możemy użyć w późniejszym terminie (np. nowym sezonie), aby aktywizować go ponownie do zakupu produktu marki, której zaufał.

 

image2-1

 

Content marketing 

Strategia digital marketingowa odpowiada na potrzeby użytkowników i jej celem jest stałe zachęcanie do zakupu produktów z Grupy Topex. W ramach działań content marketingowych na platformie contentowej regularnie publikujemy treści o tematyce, która ściśle współgra z ofertą Topex:

  • remont domu i mieszkania,
  • drobne prace naprawcze w domu,
  • domowe majsterkowanie,
  • naprawy samochodu,
  • ogrodnictwo,
  • samodzielne wykonywanie przedmiotów użytkowych.

Treści są tworzone na podstawie danych o najczęściej wyszukiwanych frazach, które dostarczają specjaliści SEO. Content graphy (lub content plany) mówią copywriterom, jakie tematy mają największy potencjał zasięgowy i jakie słowa kluczowe przyciągają użytkowników najbardziej. Tak tworzony content po ok. 3-4 miesiącach zaczyna budować zasięg serwisu i jeśli serwis jest stale odświeżany i optymalizowany – potencjał dotarcia do grupy docelowej jest ogromny. Im wyżej w wynikach Google pojawiają się nasze treści lub produkty, tym bardziej rośnie szansa na to, że każdy, kto szuka odpowiedzi na dany temat, znajdzie się na stronie klienta. 

 

Content 2 Commerce marketing

Popularną i efektywną taktyką w content marketingu jest odsyłanie do konkretnych produktów wprost z artykułów poradnikowych. Dopasowane kontekstowo do tematu artykułu produkty trafiają do użytkownika w momencie, w którym jest on najbardziej zaciekawiony tematem i skłonny do szybkiego zakupu rozwiązania.

 

W projekcie „Weź to na warsztat” używamy metod content 2 commerce:

  • Box z listingiem produktowym – produkty są ściśle związane z prezentowaną treścią artykułu, a ich forma nie jest inwazyjna dla użytkownika w trakcie czytania treści.
  • Linkowanie śródtekstowe w treści artykułu.
  • Zautomatyzowane linkowanie wewnętrzne do podobnych tematów w serwisie, aby jak najbardziej zwiększyć czas spędzony na platformie. 

 

Efekty współpracy specjalistów SEO i Content marketingu

5-4

4-3

3-Dec-06-2021-03-51-25-93-PM

6-Dec-06-2021-03-51-25-89-PM

 

Działania SEM

Projektujemy kampanie płatne w wyszukiwarce Google na podstawie o content graphów przygotowywane przez specjalistów SEO. Kreacje i kampanie tworzymy, dopasowując je do artykułów i odpowiednich słów kluczowych zawartych w treściach.

Używamy szerokiego targetowania, żeby zwiększać pulę słów kluczowych, dla których treści performowały najlepiej. Na podstawie wyników z kampanii analizujemy i poprawiamy UX strony, tak żeby stale podnosić jej efektywność.

Efektem działań SEM jest stale rosnący ROAS kampanii, parametry zaangażowania użytkowników w produkt, a w efekcie zwiększone przychody Grupy Topex z roku na rok.

2-Dec-06-2021-03-51-25-84-PM

Synergia SEO i SEM

Osią efektywnego budowania zasięgu w kanałach SEO i SEM jest wymiana wiedzy i współpraca między zespołami specjalistów. Od początku naszą strategią było to, aby wnioski i efekty działań SEO i SEM mogły być wymieniane między zespołami i używane w obu kanałach. Dlaczego to ważne? Oba kanały docierały do najważniejszej grupy odbiorców – osób zainteresowanych narzędziami z mocną intencją ich zakupu.

UX serwisu i product development (GoodC.pl)

Celem kampanii „Weź to na warsztat” jest dotarcie do użytkowników, którzy interesują się majsterkowaniem, naprawami w domu, pracami w ogrodzie i w warsztacie samochodowym.

Sposobem na to jest tworzenie treści i promowanie jej tak, aby dotarła do odpowiedniej grupy, w odpowiednim momencie. Dla klientów, którzy szukają konkretnego modelu narzędzia, musimy serwować konkretne produkty lub podobne do nich. Natomiast użytkowników, którzy dopiero zaczynają szukać i potrzebują edukacji, uda nam się przyciągnąć poradą i dobrze dopasowaną treścią, która realnie im pomoże.

Grupatopex.com to katalog produktów i marek. Aby można było w ramach serwisu publikować artykuły i porady, musieliśmy zbudować platformę contentową. Tak powstał grupatopex.com/weztonawarsztat/.

GoodC.pl, czyli software house z Grupy Digitalowej Whites, który zajął się wdrożeniem od strony technologicznej oraz graficznej. GoodC na podstawie wymagań funkcjonalnych i wizerunkowych od strony Klienta i specjalistów SEO z Whites przygotował makiety UX i UI, a następnie stworzył widoki pojedynczych artykułów, kategorii, oraz wdrożył CMS do obsługi strony.

Kluczowym aspektem artykułów są boksy e-commerce, w których podpowiadamy dopasowane do tematu artykułu produkty z oferty Grupy Topex. UX i optymalizacja konwersji boksów e-commerce należała do projektantów i specjalistów CRO z zespołów GoodC i Whites.

Działania Marketing Automation (Vecton.pl)

Vecton to zwinna agencja marketing automation spółka z Grupy Digitalowej Whites. Agencja marketingowa Whites i Vecton wspólnie pracują dla klientów e-commerce, którzy potrzebują znacznie poprawić wyniki sprzedaży. Rozwiązaniem tego jest wdrożenie rozwiązań automatyzujących sprzedaż, promocję lub lepsza analiza produktowa.

W ramach działań z Grupą Topex budujemy bazę subskrybentów, dbając o to, żeby była pełna wartościowych użytkowników z grupy docelowej klienta. Wdrożyliśmy narzędzie SALESmanago, które jest liderem na rynku narzędzi marketing automation.

Subskrybentom newsletterów dostarczamy interesujące treści, które edukują, informują o nowościach i aktywizują, ale przede wszystkim dają wartość odbiorcy.

Korzystając z SALESManago, tworzymy zasady segmentacji, która przypisuje użytkowników do odpowiednich grup tematycznych w zależności od zainteresowania treścią.
W newsletterach użytkownik, oprócz polecanych przez nas treści, otrzymuje przypomnienie o ostatnio oglądanych artykułach i produktach. Dbamy o to, aby wiadomości były czytelne na desktopie i mobile. 

Treści poradnikowe serwisu GrupaTopex.com są dystrybuowane do grup subskrybentów w ramach innych kampanii marek Grupy Topex. Dzięki temu treści kampanii „Weź to na warsztat” mogą być wielokrotnie re-używane.

Podsumowanie

Digital marketing, który obejmuje działania w wielu kanałach i na wszystkich etapach ścieżki zakupowej, daje klientowi największą wartość, zwrot z inwestycji i przede wszystkim stabilną pozycję brandu w działaniach digitalowych. Dzięki współpracy specjalistów SEO, SEM i content marketingu z zespołem Grupy Topex, zwiększyliśmy świadomość marki, zaufanie do produktów oraz sprzedaż w kanale digital. Współpraca z agencją Vecton i software house GoodC w ramach Grupy Digitalowej Whites pozwoliła z kolei rozszerzyć działania na obszar produktu, brandingu, UX, optymalizacji konwersji oraz marketing automation. Dla Grupy Topex oznaczało to kompleksową obsługę i pełną odpowiedzialność Grupy Digitalowej Whites za efekty działań digital marketingowych marki. 

Współpraca z Grupą Topex pokazuje, że pełne zaangażowanie obu stron i ścisła współpraca od samego początku projektu jest przepisem na wspólny sukces. Dzięki intensywnej pracy i bieżącemu feedbackowi, udało się stworzyć sekcję contentową z indywidualnym brandingiem, która nie tylko osiąga wyniki digitalowe, ale przede wszystkim realizuje cele biznesowe klienta.

Katarzyna Kuziemska, Account Manager, Whites

Wraz z rozprzestrzenianiem się pandemii zależało nam na zwiększeniu ruchu na stronie grupatopex.com i sprzedaży online w naszym nowym serwisie e-commerce Fixero.com. Jednak dzięki działaniom prowadzonym przez Whites osiągnęliśmy nie tylko te dwa cele: zyskaliśmy też ogólną strategię obecności marki w Internecie. Jesteśmy zadowoleni z wyników współpracy, a także z jej rozwoju: pracowaliśmy razem, aby znaleźć rozwiązania, a zespoły po obu stronach były bardzo zaangażowane.

Marek Kulczycki, B2C Sales Manager, Grupa Topex.

Potrzebujesz partnera w cyfrowej rzeczywistości?

Marcin Kubik

Marcin Kubik

Head of Growth