Case Study

Od analizy User Experience po user & data friendly stronę internetową czołowej agencji digital marketingu. Case study Whites.

Specyfika projektu

Przedmiotem współpracy GoodC i Whites było przeprojektowanie i wdrożenie serwisu www.agencjawhites.pl. Celem było stworzenie strony, która będzie skuteczniej niż poprzednia wersja komunikować, że Whites to duża agencja pracująca ze znanymi markami, której usługi marketingowe są oparte o narzędzia i podejście data-driven.  

Strona Whites nie była odświeżana od 4 lat i nie oddawała w pełni możliwości organizacji. Whites zależało na podkreśleniu, że jest agencją data-driven pracującą dla znanych marek przy dużych projektach. Oprócz tego należało pokazać zmiany i poszerzenie portfolio usług agencji.

Dla agencji Whites strona internetowa to ważny touchpoint w procesie pozyskiwania nowych klientów. W projekcie należało wzmocnić efekt marketingowy strony. Ale nie tylko – strona jest też narzędziem komunikacji z kandydatami na stanowiska specjalistów i managerów. Spójna komunikacja kultury firmowej Whites i aktualna oferta rekrutacyjna były w projekcie równie ważne, jak dobrze działający formularz na briefy od klientów.  Dla jak najlepszego osiągnięcia celów Whites cała strona została spięta z HubSpotem. Tym samym stała się zautomatyzowanym narzędziem do lead generation.

„Zmiana strony miała podkreślić, że jesteśmy jedną z największych agencji digital marketingu w Polsce. Chcieliśmy, by nowa strona opierała się na analizie poprzedniej, komunikowała skutecznie naszą ofertę data-driven marketingu, a także dała lepsze narzędzia analizy punktów styku z odbiorcami. Marketing  dla naszych partnerów konstruujemy na podstawie na danych. Chcieliśmy tak samo mierzyć zainteresowanie konkretnymi elementami na stronie, contentem, czy w końcu zainteresowanie ze strony potencjalnych klientów. Zależało nam też, żeby ta „wizytówka” pokazywała synergię usług Grupy Whites – jaką organizacją jesteśmy i z jakimi markami współpracujemy. Moim zdaniem cel został osiągnięty”.

Maciej Woźniak, CEO, Grupa Digitalowa Whites

Prace nad serwisem obejmowały:

  • Etap Discovery z analizą, 
  • Warsztaty i opracowanie Strategii, 
  • Prace UX i UI, 
  • Key Visuals & social media KV, 
  • Development i wdrożenie Hubspot CMS
  • Migracja treści z poprzedniego CMS

Projekt rozpoczęliśmy od fazy discovery. Dzięki discovery mogliśmy oszacować, w jakim kierunku powinien zmierzać projekt, tak aby osiągnął założone z Whites cele. Określiliśmy wstępny plan zmian i wymagania Badania NPS. Szczere opinie klientów o tym, co najważniejsze we współpracy z agencją, posłużyły nam w określaniu wymagań do projektu.

Podczas przygotowań do stworzenia nowej strony musieliśmy brać pod uwagę istniejące już w Whites procesy. Przyjrzeliśmy się, jakie są touchpointy obecnych klientów i proces decyzyjny prowadzący do leada – dzięki temu wiedzieliśmy, że priorytetem jest przesyłanie komunikatu do konkretnych typów klientów, a nie ściąganie wszelkich leadów, niezależnie od ich jakości.

Analiza = zrozumienie użytkowników

W kolejnym etapie projektu poznaliśmy customer journey starej strony agencji Whites przez analizę danych ilościowych i badań jakościowych serwisu.

Zbadaliśmy zachowania użytkowników na stronie, segmentację ruchu na stronie, wraz z podziałem na wersje desktop i mobile. Natomiast punktem wyjściowym dla naszego zespołu było zrozumienie procesu decyzyjnego klientów Agencji Whites.

Wykonaliśmy analizy Google Analytics oraz Hotjar. Pozwoliło to nam zrozumieć zachowania odbiorców, poznać ich sposoby korzystania ze strony oraz zdefiniować problematyczne obszary wcześniejszej wersji serwisu, które negatywnie wpływały na generowanie leadów, a także stworzyć wnioski na temat zachowań użytkowników.

Na podstawie tych analiz zaproponowaliśmy dodatkowe rozwiązania, takie jak potraktowanie najpopularniejszych stron jako landing page i zaprojektowanie ich w taki sposób, aby każda z nich mogła skutecznie przedstawiać usługi Whites. Wprowadziliśmy wypowiedzi zadowolonych klientów, listę klientów, z którymi współpracuje agencja oraz widoczne CTA.

Warsztaty strategiczne = definiowanie potrzeb i celów firmy

Następnie na podstawie analiz oraz wniosków przeprowadziliśmy serię strategicznych warsztatów z zespołem agencji Whites. Warsztaty to dla nas kluczowy element każdego procesu product design. Dzięki warsztatom możemy zdefiniować cele nowej strony, wyzwania oraz zdefiniować grupę odbiorców. To podczas nich zdecydowaliśmy o wsparciu projektu strategią inbound marketingu. Dzięki temu mogliśmy wspólnie z Whites wypracować, jak przyszła strona będzie działać.

Cały proces tworzenia strony był oparty na partnerskiej współpracy. Dla GoodC stworzenie dobrego jakościowo produktu osiągającego założone cele wymaga współdziałania naszego zespołu z zespołem klienta.

Do budowy serwisu agencji Whites wykorzystaliśmy HubSpot CMS. Jest to uzupełnienie narzędzi Hubspot, które dają platformę wsparcia działań marketingu, sprzedaży, analityki i marketing automation. Dzięki użyciu Hubspot CMS strona jest łatwo edytowalna, ma wbudowaną analitykę i rozwiązania automatyzujące marketing – w zgodzie z modelem data-driven marketingu.

Skuteczny lejek sprzedażowy w HubSpocie

Tworzenie skutecznego lejka sprzedażowego to dawanie użytkownikowi wartości, której potrzebuje w konkretnym momencie swojego procesu decyzyjnego. Użytkownik na etapie uświadamiania sobie problemu ma inne potrzeby i pytania niż na etapie rozważania różnych wariantów rozwiązań czy podczas podejmowania decyzji.

Architektura serwisu www.agencjawhites.pl została zaprojektowana w taki sposób, aby poszczególne obszary serwisu oraz zawarte w nich podstrony rzeczywiście adresowały potrzeby użytkowników na wszystkich etapach procesu decyzyjnego w agencji.

Podejście do marketingu w ostatnich latach widocznie się zmieniło, a za tym idzie zmiana podejścia do klienta. Wspólnie z Whites uznaliśmy, że strategia inbound marketingu to z jednej strony możliwość rozbudowywania własnej marki oraz możliwość pozyskiwania wysokiej jakości leadów.

Proces tworzenia strony

Proces budowania strony odbył się w następujących w etapach: 

  1. Zdefiniowanie potrzeb i celówpodczas serii warsztatów, gdzie mówimy o założeniach i zagrożeniach dla nowego serwisu.
  2. Architektura informacji to kolejny krok, który pozwala przejść z poziomu opisanych założeń i zagrożeń, do konkretnego rozwiązania, z którym pracujemy dalej. Architektura pozwala zaprojektować serwis, patrząc na niego z lotu ptaka – projektujemy relacje pomiędzy segmentami strony, np. jak blog wpływa na ofertę lub jak strony wizerunkowe takie jak strona główna  mogą korespondować z podstronami np.: employer branding.
  3. Następnym krokiem jest tworzenie makiet UX. Tu schodzimy głębiej i zanurzamy się w szczegóły każdej z podstron, mogąc projektować widoki w odniesieniu do wysokopoziomowych celów i założeń. Na makietach powstał wstępny prototyp strony, który następnie został poddany walidacji pod kątem logiki działania.
  4. Następnie na podstawie makiet budujemy finalny projekt strony, ale żeby to zrobić najpierw musimy znaleźć jej idealny wizerunek, dlatego tworzymy moodboardy, które pokazują alternatywne style wizualne. Kiedy znajdziemy już odpowiedni kierunek, możemy zacząć projektować makiety UI, a następnie przechodzimy do developmentu strony.Przejrzysty i nowoczesny interfejs strony pozwala skupić się na jej kluczowych elementach, nie tracąc uwagi użytkownika.  Przy tworzeniu serwisu Agencji Whites skupiliśmy się na nowoczesnych rozwiązaniach przy jednoczesnym zachowaniu ścisłej estetyki Whites. Od strony praktycznej strona została zbudowana tak, aby nie występowały na niej żadne problemy i wszystko płynnie działało, co bezpośrednio wpływa na zwiększenie lead generation. 

Every website can collect data by installing a basic Google Analytics script. However, it is very important to put in the right filtering and settings for the website to ensure that the data is accurate and correct. In addition, the data must be consistent with the goals and operations of the business. With a careful selection of activities, the www.agencjawhites.pl website meets all the functions of correct collection and storage for this data. 

Każda strona może zbierać dane, instalując podstawowy skrypt Google Analytics. Jednak bardzo ważne jest wprowadzenie odpowiednich filtrów oraz ustawień strony, tak aby zapewnić precyzyjność i poprawność danych. Dodatkowo dane te muszą być zgodne z celami i działaniami biznesu. Dzięki dokładnemu dobraniu działań strona www.agencjawhites.pl spełnia wszystkie funkcje poprawnego zbierania i przechowywania tych danych.

Strona Internetowa jako kluczowy element employer brandingu

Nowa strona Agencji Whites miała również przedstawić kandydatom, jaka atmosfera panuje w firmie. Strona odzwierciedla kulturę pracy agencji Whites. Już podczas wstępnej analizy strony zauważyliśmy, że strona rekrutacji jest jedną z najczęściej odwiedzanych przez użytkowników. Nowi pracownicy biorą wiedzę o organizacji właśnie ze strony, dlatego postawiliśmy sobie za cel usprawnić komunikację w tym zakresie.

Podstrona https://www.agencjawhites.pl/dolacz-do-nas jest przejrzyście rozplanowana z myślą o kandydatach. Strona jest nowoczesna i intuicyjna. Od razu sygnalizuje kandydatom wielkość i prestiż Whites. Dodatkowo zależało nam, aby cały nowy serwis agencji odzwierciedlał jej znaczenie. Widoczne są zdobyte nagrody oraz informacje o byciu oficjalnym Partnerem Google. Z poziomu employer brandingu to znak dla kandydata, że to miejsce pracy, w którym może się rozwijać.

Na etapie planowania strony dział HR Whites miał wpływ na komunikację i kształt podstrony Dołącz do nas. Przy budowaniu tego elementu korzystaliśmy doświadczenie HR pod kątem rekrutacji i znajomości kandydatów. Na etapie tworzenia makiet dział mógł wprowadzić zmiany lub sugestię, tak aby strona została idealnie dopracowana pod przyszłych kandydatów. Dodatkowo pracownicy Whites na dedykowanym kanale w komunikatorze firmy posiadali wgląd w budowę strony, a po jej deployu, każdy mógł zaproponować zmiany. Zależało nam, aby pracownicy czuli, że strona jest dla nich. Zespół mógł dzięki temu przekazać prawdziwą atmosferę pracy w Whites.

Czy to się udało?
Kandydaci, którzy przeszli proces rekrutacji, potwierdzają użyteczność strony, rekruterzy otrzymują pozytywny feedback, brak informacji o problemach ze stroną. Rekrutowani podają stronę jako dodatkowy powód zainteresowania ofertą.

Efekt

Po zakończeniu projektu zadaliśmy Whites kilka pytań.

GoodC:
Jaki był dla Was główny cel współpracy i czy udało się go osiągnąć?

Maciej Woźniak – Founder Agencja Whites:
Głównym celem była zmiana wizerunku agencji. Stara strona pasowała do małej agencji marketingowej, jaką Whites było 4-5 lat temu. Dzisiaj na pokładzie jest ok. 100 osób, a za nami projekty dla znanych marek, na wielu rynkach, rozwój własnej technologii, nagrody w międzynarodowych konkursach i ambicje na więcej. Strona musiała temu dorównać. Po starcie dostaliśmy bardzo dobry feedback – klienci i partnerzy zwracali uwagę, że nowa strona pokazuje inną agencję, mówi więcej o tym, jak dzisiaj odbierają Whites. Zauważyli to również klienci międzynarodowi – w końcu strona ma swoją wersję angielską, która pokazuje wszystkie nasze usługi.

GoodC:
Dlaczego postawiliście na HubSpot?

Marta Hildebrand – Head of Marketing w Agencja Whites:
Dlaczego Hubspot? Zależało nam na znalezieniu CMS, który pozwoli nam zarządzać procesem sprzedażowym na każdym etapie. Zautomatyzuje go i uprości. Będzie wspólnym narzędziem działów Client Service i Marketingu. Wdrożenie zaczęliśmy od prostych funkcji i we własnym tempie poszerzamy zakres zadań, w których używamy narzędzia. Zależy nam na dobrze zarządzanej bazie danych, wysyłce newsletterów, budowie landing pages, analityce treści (case studies) i analityce kampanii płatnych.

GoodC: Czy wcześniej występowały jakieś problemy ze stroną?

Marta Hildebrand – Head of Marketing w Agencja Whites:

Poprzednia strona była WordPressem napakowanym rozmaitymi wtyczkami. Dosyć trudno było zapanować nad edycją treści, czy wdrażać nowe zmiany. Formularz kontaktowy był często zasypywany spamem. Naszym celem było przeniesienie się na spójny system, który na froncie prezentuje się super – a pod spodem jest sprawnym narzędziem marketingu i wsparcia sprzedaży. Aktualnie współpracujemy z GoodC nad nową stroną dla naszego projektu WhiteDog https://whitedog.agencjawhites.pl/.

Dzięki działaniom GoodC – od analizy, przez rekomendację technologii i wykorzystanie wiedzy UX i UI, byliśmy w stanie zaprojektować nie tylko bardziej przejrzysty, ale przede wszystkim przyjazny odbiorcom Whites serwis. Nowa strona oddaje w pełni możliwości agencji w modelu data-driven i dodatkowo wspiera działania rekrutacyjne, marketing i sprzedaż.

 

Prace nad stroną zakończyły się w grudniu 2021, a efekty współpracy widoczne są pod adresem www.agencjawhites.pl.

Dowiedz się, jak narzędzia HubSpot mogą wesprzeć Twój biznes.

Napisz do nas: 
contact@goodc.pl